Bez kategorii

Szafy biurowe – organizacja stanowiska pracy

Szafy biurowe w biurze – różni Nas wyłącznie wielkość firmy

Niezależnie, czy jest to jednoosobowa działalność gospodarcza z siedzibą firmy w miejscu zamieszkania, czy też ogromny gmach dużego przedsiębiorstwa znanej marki. Obydwa profile działalności wymagają odpowiedniej organizacji stanowiska pracy. Często zwykło się mówić, że przygotowanie frontu robót. Niezależnie od branży – jest podstawą do prawidłowej, szybkiej i efektywnej realizacji powierzonych zdań. Odpowiednie meble to połowa sukcesu. Jeżeli chodzi o składowanie dokumentów szafy biurowe nie mają sobie równych.

Szafy biurowe – nieodłączny element wyposażenia biura każdej firmy

W obecnych czasach praca w biurze skupia się w szczególności na pracy z komputerem lub laptopem. Pracownik potrzebuje krzesła, biurka i podstawowych artykułów biurowych, lecz to nie wszystko. Prawdą jest, że wraz z rozwojem technologii i ogólnym postępem komunikacyjnym w wielu firmach ogranicza się obrót dokumentami w wersji papierowej. Ma to na celu ograniczyć koszty działalności przedsiębiorstwa – artykułów biurowych, ale także zwiększyć efektywność pracy wykonywanej przez Pracowników. Wysłanie maila z dokumentacją do Przełożonego pozwala zaoszczędzić wiele czasu. Nie marnujemy czasu przy oczekiwaniu na swoją kolej przy korporacyjnym ksero. Mimo to, czasy całkowitego wykluczenia zapisywania i przekazywania w ten sposób informacji jeszcze nie nastąpiły. Nie nastąpią tak szybko jak się to wszystkim wydaje. Wszystko to dlatego, że siła pracownicza wciąż opiera się w dużej mierze na osobach nie wychowanych w dobie powszechnej elektroniki. Z tego względu w biurze każdego przedsiębiorstwa muszą się znaleźć również szafy biurowe do przechowywania wszelkiego rodzaju dokumentacji firmowej. Wszystkie dokumenty w firmie są ważne jednakże są takie, które wymagają przechowywania w szczególnym miejscu. Dlatego warto wybrać najlepsze szafy: https://kamilameble.pl/104-szafy-biurowe.

Przechowywanie dokumentacji firmowej – szafy biurowe i ich rodzaje

W zależności od tego jakie dokumenty przechowujemy w firmie, potrzebne są różnego rodzaje szaf. Może to być zwykły, drewniany regał z półkami, na którym stoją segregatory wypełnione dokumentacją. Może on zostać zabudowany drzwiami, ewentualnie również przeszklonymi. Idąc dalej, jeśli powierzchnia biurowa jest ograniczona, istnieją również regały z przesuwnymi drzwiami. To pozwala na znacznie bardziej efektywne wykorzystanie powierzchni w pomieszczeniu. Są jednak sytuacje, w których przechowywanie dokumentów w szafie, wykonanej z choćby najlepszych rodzajów materiałów – nie wystarcza. Mamy tutaj na myśli pewne zmiany w obowiązującym prawie, a w szczególności wprowadzenie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Spowodowało, że bardzo dużą popularnością zaczęły się cieszyć metalowe szafy biurowe zamykane na klucz. Odpowiednie zabezpieczenie dokumentów zawierających dane osobowe wywiera na przedsiębiorcach w/w rozporządzenie, a nikt nie chce odpowiadać za rozpowszechnianie, nawet nieumyślne, cudzych danych osobowych. Oczywiście, w szafach przechowywane są nie tylko dokumenty, ale także artykuły biurowe, ubrania służbowe, laptopy i wiele innych materiałów.

Dostępność szaf na rynku

W obecnych czasach mamy rynek Pracownika, a nie Pracodawcy oraz Konsumenta, a nie Sprzedawcy – wiąże się to z tym, że dostępność szaf biurowych w sklepach jest naprawdę duża. Chcąc spełnić własne wymagania prawidłowej organizacji stanowiska pracy i kierując się na przykład zasadą 5S, na którą składa się sortowanie, systematyka, sprzątanie, standaryzacja i samodyscyplina należy chwilę zastanowić się jaka szafa i inne meble w naszej przestrzeni zawodowej będą odpowiednie. Bardzo dobrym narzędziem ułatwiającym aranżację własnego biura są konfiguratory mebli dostępne w sieci. Pozwalają one na przygotowanie własnej konfiguracji szafy według potrzeb Klienta.